À l’aube du 20e siècle, entre l’effervescence des salons parisiens et la quiétude des campagnes anglaises, la musique britannique s’imprègne d’un romantisme teinté de nostalgie. L' un des chanteurs les plus fascinants de notre époque, Ian Bostridge, incarne à merveille cet univers avec son timbre doré et dentelé, donnant vie aux mélodies de Ralph Vaughan Williams et Peter Warlock. Aux côtés de l’ensemble Oxalys, il explore ce répertoire où résonnent les échos de la Renaissance élisabéthaine et des harmonies de Debussy.
At the dawn of the 20th century, between the bustle of the Paris salons and the quiet of the English countryside, British music was imbued with a romanticism tinged with nostalgia. One of the most fascinating singers of our time, Ian Bostridge, embodies this world perfectly with his golden, serrated timbre, bringing to life the melodies of Ralph Vaughan Williams and Peter Warlock. Alongside the Oxalys ensemble, he explores this repertoire, with echoes of the Elizabethan Renaissance and the harmonies of Debussy.
Programme
Gustav Holst, Seven Scottish Airs
Ralph Vaughan Williams, Along the Field
Peter Warlock, The Curlew
Felix White, The Nymph's Complaint for the Death of her Fawn
Ralph Vaughan Williams, On Wenlock Edge
---
Ian Bostridge, ténor / Oxalys : Shirly Laub, violon / Frédéric d’Ursel, violon / Elisabeth Smalt, alto / Justus Grimm, violoncelle / Toon Fret, flute / Piet Van Bockstal, cor anglaise / Jean-Claude Vanden Eynden, piano
Program
Gustav Holst, Seven Scottish Airs
Ralph Vaughan Williams, Along the Field
Peter Warlock, The Curlew
Felix White, The Nymph's Complaint for the Death of her Fawn
Ralph Vaughan Williams, On Wenlock Edge
---
Ian Bostridge, ténor / Oxalys : Shirly Laub, violon / Frédéric d’Ursel, violon / Elisabeth Smalt, alto / Justus Grimm, violoncelle / Toon Fret, flute / Piet Van Bockstal, cor anglaise / Jean-Claude Vanden Eynden, piano